Keresztbe fekszik a HÉV-felújításnak Soroksár, ha nem viszik a föld alá
Föld alá szeretné vitetni a HÉV-et Soroksár, mert már most is zavarónak tartják a felszíni nyomvonalat. Ennek érdekében akár meg is vétózzák a vonal tervezett felújítását.
Föld alá szeretné vitetni a HÉV-et Soroksár, mert már most is zavarónak tartják a felszíni nyomvonalat. Ennek érdekében akár meg is vétózzák a vonal tervezett felújítását.
A globális felmelegedés elleni küzdelem és a megemelkedett üzemanyagárak alapjaiban változtathatják meg az európaiak közlekedési szokásait. Egyre több ország igyekszik a helyi közlekedés ingyenessé tételével ösztönözni az átállást: vagyis, hogy minél többen tegyék le az autót és használják a környezetkímélőbb közösségi közlekedést. A finanszírozás azonban sok pénzt emészt fel, és van, ahol ez a szolgáltatás romlásával is járt. A Deutsche Welle összeállítása.
14 milliárddal nőttek a BKV kiadásai a háború okozta drágulások miatt. Csak a dízelolajra 2-3 milliárddal többet kell költeniük. Tavaly még 5 milliárd forintos hitel felvételéről volt szó, most már a duplájáról beszél a vezérigazgató.
A közösségi közlekedés is másként alakul majd, mint a sima szombatokon szokott.
Bemutatták a Budapest Goó, melyben egybegyúrták az útvonaltervezést, az elektronikusjegy-értékesítést és a BKK Infót. És vonaljegyet is lehet venni vele.
A téma a budapesti közösségi közlekedés.
A városvezetés a hathatós üzenetküldés érdekében fontolóra vette a közösségi közlekedés teljes leállítását egész Budapest területén, ha nem kapják meg az államtól a fővárosnak járó 12 milliárd forintot.
Egyre elterjedtebb Magyarországon is a megosztáson alapuló közlekedés, ám még ha működik is itthon egy-egy ilyen megoldás, a köztudatban még nem feltétlenül honosodott meg, és van tér a bővítésre is.
Alaposan átalakul a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány a várhatóan 2024-re elkészülő villamosépítéssel. A budai fonódó villamosvonal bővítésével a gyalogosok és a kerékpározók járnak jól.
Megrendelné a korábbi szerződés alapján még fennmaradó 48 trolit a Solaris-Skodától a BKV. A 26,7 millió eurós beszerzésről a jövő héten dönt a fővárosi közgyűlés.
Fotósunk egy napra elkísérhette a Budapesti Közlekedési Központ ellenőreit, hogy bemutathassuk milyen egy átlagos nap a számukra.
Folyószámlahitellel, a tartalékok fölélésével és egyes projektek esetében kifizetési tételek 2022-re tolásával próbál elevickélni az év végéig a kormányzati megszorításoktól sújtott főváros. A közösségi közlekedési cégeket és magát az önkormányzatot is cash-flow problémák fenyegetik, ami példátlan.
Ismét 9 perc lesz a Csepel-Boráros tér menetidő.
A szombat délutáni vonulás idején szakaszosan lezárják a Belváros és Bel-Buda főbb útvonalait, korlátozottan jár majd kéttucatnyi villamos-, troli- és buszjárat. A BKK szerint metróval és a 4-6-os villamossal lesz érdemes megközelíteni a helyszínt.
A tapasztalatok alapján jól működik a rendszer.
Olyan buszokat is kiengednek forgalomba a szakszervezet szerint, amelyeknél csak úgy akadályozható meg a motor túlmelegedése, ha bekapcsolják a fűtést.
Az elektromosbusz-technológia készen áll a városi közösségi közlekedési feladatok ellátására, az infrastruktúra és az üzemeltetők már kevésbé – véli Kossa György, a debreceni ITK Holding elnök-vezérigazgatója. Interjú.
Június 7-én kezdődik a pesti rakpart átépítése, 16-án a Lánchíd felújítása és várhatóan július elején a Blaha Lujza tér átalakítása. A BKK buszsávot alakít ki a Hegyalja úton, így a várost kelet-nyugati irányban átszelő buszkorridor jön létre.
Most a Debreceni Egyetemmel is összefog a fejlesztésben.
Okosabb, rugalmasabb, fenntarthatóbb: új korszak kezdődik a városi közlekedés történetében. Vélemény.